בשנים האחרונות, הפכו צילומי פרסומת לאחד מכלי השיווק החזקים שיש, באמצעותם ניתן לצלם תמונות או סרטונים מיוחדים ואף אומנותיים ולהביאם לעריכה סופית שתקנה להם פן שיווקי. ללא פרסומת, לעסקים קשה יותר להצליח כיום למכור את המוצר או השירותים השונים שלשמם הם הוקמו.
תהליך צילום פרסומת
ככלל, מאחורי כל פרסומת שצולמה, עומד תהליך שנעשה בכמה שלבים בדרך להכנתה:
- ראשית, צילום פרסומת מתחיל בתסריט, אשר לפיו ניתן לדעת איך לנהל את הפרסומת ומה היא אמורה להכיל.
- כשיש תסריט מוכן, צריך לדאוג להפקה ולמקום בו תצולם הפרסומת.
- בשלב הבא – מתבצע הצילום, אשר בסופו הוא עובר עריכה הכוללת ליטושים סופיים, שמטרתם לחתוך ממנו קטעים לא מוצלחים ולחדד את האלמנטים השיווקיים עד לקבלת התוצר הסופי שזהו הפרסומת.
טיפים לצילום פרסומת
בכל הקשור לתחום הצילום, מיומנות ומקצועיות הן תכונות הנדרשות מהצלם, בייחוד אם הוא חותר להגיע למצוינות ומקצועיות בתוצאות הצילומים. בצילומי פרסומת בפרט, הדגש מושם גם על היכולת למתג את המוצר או השירות אותו רוצים לשווק באמצעות הפרסומת ועל היכולת לבצע את משימת הצילום במכסת זמן קצובה. לפיכך, ניתן לפרט כמה טיפים פרקטיים עבור צלם פרסומת שרוצה להצליח בתחום:
ניהול מקסימלי של הזמן
היות ובדרך כלל לא מדובר בצילומים מתמשכים, כמו למשל בפרויקט שעשוי להמשך תקופה, על הצלם להיות ממוקד ביום הצילומים ולהביאם לתוצאה מקסימלית בזמן הקצוב עד לסיום יום הצילומים.
יצירתיות
על אף שצילומי פרסומת עוברים עריכה לפני התוצאה הסופית, על הצלם להיות בעל חוש יצירתיות, שבמקרה הצורך יאפשר לו לגבש פתרונות פרקטיים בזמן הצילומים על הסט.
יכולת שילוב בין חזונות שונים
מאחר וצילום של פרסומת אמור להכיל פן שיווקי, על הצלם להיות קשוב למטרות הפרסומת, גם אם זה לא תואם את הפרספקטיבה האישית שלו. למעשה, מוטלת עליו האחריות למזג בין מסר הפרסומת המצולמת ובין צרכי הלקוח.
צלם פרסומת בעידן המודרני
ענף הצילום הולך ונעשה פופולארי יותר ויותר. צילום פרסומות בפרט, נהיה חלק בלתי נפרד מהשגרה היומיומית, בעיקר הודות לסיבה כי פרסומות על כל סוגיהן, הפכו לכלי שיווקי נפוץ יותר מזה שהיה בעבר. צלם פרסומות אמור להיות מקצועי ומהימן בתחום הצילום ועליו גם להכיר את הדרישות בתחום הפרסום וכמו כן את הנפשות הפועלות.
באופן כללי, צלם פרסומת בדרך כלל יהיה בעל חוש לסטייליג ולעיתים גם יחזיק בידע בעריכת תמונות וריטוש. למעשה, ניתן לומר כי ידע טכני וחוש לסטיילינג הינם כלים הכרחיים עבור צלם פרסומת מוצלח, מלבד המיומנות והמקצועיות. בעידן של היום, בו טרנדים משתנים ומתחדשים, מצופה מצלם פרסומת מקצועי שגם יכיר את הדרישה להתאים את סגנון צילומיו לאופנה הקיימת.
למעשה, צלם פרסומת מצליח הוא זה שיכול לאתר את הטרנדים שבאותה התקופה ועל פיהם לדעת להתאים את סגנון הצילום והאווירה בסט הצילומים.