דף הבית » כללי » איך מנקים גריל גז לאחר שימוש רב?

איך מנקים גריל גז לאחר שימוש רב?

אחת לכמה זמן אנו צריכים לנקות את גריל הגז שלנו ואין דרך לברוח מזה. איך ננקה אותו בצורה האופטימלית ביותר שתשאיר אותו מצוחצח ולא תפגע בו חלילה. 5 שלבים לניקוי גז לאחר שימוש רב שיעזרו לכם בניקוי הקרוב

 

השלב הראשון: שריפת שאריות הלכלוך

השלב הראשון הוא קל מאוד ויעשה לכם את העבודה בהמשך קלה ומהירה יותר. הדבר הראשון שיש לעשות הוא להפעיל את גריל הגז על חום גבוה ככל הניתן למשך כרבע שעה. פעולה זו תגרום לכל שאריות האוכל להישרף לגמרי ולהיהפך לפחם, מה שיקל את הניקוי. בסיום הפעולה הזו יש לנתק את הגז, לסגור אותו ולהתחיל בפעולת הקרצוף.

 

השלב השני: קרצוף וניקוי הרשת

לאחר שווידאנו את כיבוי הגז, יש לנקות את שאריות השמן והלכלוך מהרשת. כאשר היא עדיין חמה שאריות הלכלוך יצאו בקלות. לאחר שניקינו את הרשת, מגיע החלק הפחות אהוב והוא קרצוף שאריות האוכל מדפנות הגריל. ניתן לעשות זאת בכמה סוגי מברשות – מברשת רגילה ומברשת קיטור חשמלית ומהירה שעוזרת לנקות בצורה יעילה יותר. ניתן גם להוסיף ולהשתמש בכלי שקיים במטבח או שפכטל שיעזור לנו בפעולת הגירוד של הלכלוך.

 

השלב השלישי: שליפת רשת הצלייה

השלב השלישי בניקוי גריל גז הוא שליפת רשת הגריל וניקוי מאסיבי שלה. רשת הגריל סופגת המון לכלוך ושומן לאורך הזמן, וחשוב להשקיע בניקוי שלה. את הרשת ניתן להשאיר למשך זמן מושרית עם מים, מסיר שומנים וסבון כלים. פעולה זו תסיר לאט לאט את הלכלוך ולאחר כ-20 דקות ניתן לנקות ביתר קלות את הלכלוך שנשאר.

 

שלב רביעי: ניקוי המבערים

את המבערים צריך להוציא בעדינות וזהירות. לעיתים מתוקף השימוש והזמן פתחי המבערים נסתמים משאריות שומן ואוכל. ניתן לפתוח אותם בעזרת קיסם שנכנס בזהירות לפתחים. לאחר שסיימנו יש להעביר מטלית לחה על כל החלק החיצוני של המבערים. הימנעו מניקוי פנימי של המבערים מאחר וחתיכות מהסמרטוט או הסקוץ׳ עלולות להיתקע בפתחי המבערים ולסתום אותו.

כאשר אנו מנקים את המבערים יש לבדוק אם קיימת סתימה שמונעת ממנו לעבוד בצורה חלקה. נזהה את הסתימה כאשר במקום להבה כחולה יוצאת להבה צהובה שעולה בפתאומיות לגובה – במידה וזה קורה, זה מראה על סתימה ודאית ולכן יש להקפיד על ניקוי טוב יותר של המבערים.

 

שלב חמישי ואחרון הוא ניקוי החלקים הנשלפים והגריל מבחוץ

זהו החלק הקליל ביותר בתהליך הניקוי- הכנסת כל החלקים הנשלפים למדיח או השרייתם במים וסבון תוציא אותם כמו חדשים, ותסיים את שלב הניקוי הפנימי. הדבר האחרון שיש לעשות הוא ניקוי הגריל מבחוץ. במידה ולא ננקה את הגריל מבחוץ, שאריות אוכל ושמן שנטפו כשהוצאנו את האוכל עלולות להשאיר כתמים קשים שבעקבות הזמן שעבר לא ניתן לנקות אותם.

גריל גז

 

מה היה לנו עד עכשיו?