דף הבית » כללי » מצילום אירועים ועד חברת סטארטאפ: למה כדאי להכניס עסקים להסכמי ממון?

מצילום אירועים ועד חברת סטארטאפ: למה כדאי להכניס עסקים להסכמי ממון?

צלמי אירועים, מנהלים בחברות סטארטאפ ובעלי עסקים אחרים צריכים להכיר מקרוב את הסכם הממון ולחתום עליו מול עורך שהוסמך לדבר. מדריך זה יציג את המידע הרלוונטי לנושא, כדי להעלות את המודעות אליו ולאפשר לכם לעשות את ההחלטה הכי טובה שתשמור על העסק.

 

הסכם ממון – מהו?

הסכם ממון נחשב למסמך החשוב ביותר שעליו חותמים בני זוג לפני או לאחר הנישואים. ההסכם נכתב ונחתם בנוכחות של עורך דין מוסמך, במטרה לעגן את האופן שבו הרכוש של השניים יחולק, במידה והם יחליטו להתגרש. עריכת ההסכם חשובה לשני הצדדים, מכיוון שהיא מגנה על הרכוש שנצבר על ידי בני הזוג טרם הנישואים. מאידך, ההסכם מגן על הצד החלש, כך שזה לא יישאר חסר כל בסופו של דבר.

הסכם ממון – מהו

הסיבה שתגרום לכם להכניס את העסק להסכם הממון

אנו יוצאים מנקודת הנחה שתעדיפו להימנע ממחלוקות פיננסיות בעת הפרידה מבן או בת הזוג. הדבר נכון במיוחד לגירושין שבאים לידי ביטוי סביב קיומו של עסק שנמצא בבעלות של אחד או שני בני הזוג. מי שיפעלו נכון ויחתמו על הסכם ממון מחיר עו"ד רחל שחר, יכולים להיות בטוחים בכך שתתבצע הפרדה של הרכוש שתתאים לשני הצדדים. נציין שהסבר הממון מאפשר בדרך כלל את אחת החלוקות הבאות:

  • הפרדה רכושית מוחלטת, כך שהעסק מוחרג מהנכסים שמיועדים לחלוקה בין הצדדים
  • החלטה על הסדר כספי הולם שיגן על הזכויות של בעל העסק וימנע מצד שני קיפוח של בן או בת הזוג שהעסק לא שייך להם

 

ההשלכות של אי כתיבת הסכם ממון לבעלי עסקים

בשלב זה אתם כבר יודעים שיש להסכם הממון תפקיד חשוב עבורכם, בעלי העסקים. שכן, עבדתם במשך שנים ארוכות והתמדתם, כדי שהעסק יגיע לשגשוג כלכלי. מי שיגלו בשלב מאוחר מידי שאין ברשותם את ההסכם הנחוץ, עשויים להגיע למצב שבו העסק יקרוס.

שכן, בית המשפט עשוי להשוות בין דו"חות חשבונאיים של העסק מהתקופה שלפני הנישואים לעומת התקופה שבה הוגשה התביעה. תרחיש זה עשוי להוביל לחלוקת הרווח בין בני הזוג ולהוביל למכה כלכלית קשה עבור בעל העסק.

ההשלכות של אי כתיבת הסכם ממון לבעלי עסקים

אין לכם הסכם ממון? כך תחתמו מול עורך דין מומלץ

בעלי עסקים מכל תחום שהוא שלא מחזיקים בהסכם ממון ונמצאים בזוגיות יציבה, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין. שכן, זה עדיין לא מאוחר להעלות על הכתב את הדברים החשובים שיאפשרו לבצע חלוקה הוגנת עבור שני הצדדים.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את החשיבות שבהכנסת העסק להסכם הממון. בשלב זה אתם מכירים בנושא מקרוב ויודעים שתצטרכו לעשות זאת בהקדם, כדי לשמור על העסק בידיים טובות. נבקש בהזדמנות זו שתעבירו את המידע החיוני הלאה, כדי להעלות את המודעות אליו בקרב בעלי עסקים שונים.

מצילום אירועים ועד חברת סטארטאפ למה כדאי להכניס עסקים להסכמי ממון

מה היה לנו עד עכשיו?