חשיבות צילומי התדמית
בימינו, חשוב לייצג את התדמית העסקית באופן מכבד שניראה טוב ומתאים לרוח העסק אותו רוצים לצלם. הוויזואליות בתקופה הזו מהווה פתח ליצירת קשרים עם לקוחות ולהבעת סגנון עסקי. צילומי התדמית הם קריטיים לעניין הזה. במיוחד בדור שלנו שבו רב המידע שזמין לנו נמצא ברשתות החברתיות ובאינטרנט והדרך של עסק להביע את עצמו היא באמצעות צילום וסטיילינג מתאים לעסק.
מה חשוב להביא לצילומי תדמית?
צלם איכותי
בראש ובראשונה חשוב להבין שצלם איכותי ומבין הוא קריטי. חשוב שהוא יבין את זוויות התאורה של התמונות, שיידע לשפר אותה, לטשטש או לחתוך את מה שלא צריך ולעצב בפוטושופ. זה עניין שיש לתת עליו את הדעת ולבחור בפקידה. כמו כן, חשוב לתאם ציפיות עם הצלם ולדבר בדיוק את מה שאתם רוצים. חשוב לבחור צלם אכפתי שיידע לשדר את המסר אותו אתם רוצים לשדר.
שקיפות וכנות
יש לצלם את המוצר או את העסק באופן שקוף וכנה. לא להסתיר יותר מדי פרטים. חשוב לספק מפגש איכותי, אמיתי וכמה שיותר כנה וחשוף בין קהל הלקוחות לעסק או לנותן השירות. אחרת, בפועל בשטח, אמינות המוצר או העסק ייפגעו וחבל.
סדר וארגון
חשוב לסדר ולארגן את העסק או המקום אותו רוצים לצלם על פי הסגנון והרוח אותם רוצים להראות ולשקף.
זמן
חשוב לדעת שצילומים אורכים בערך כשעתיים שלוש וזה זמן יקר אליו צריכים להיות מוכנים. כל שעה נוספת תעלה את מחיר הצילומים.
ביגוד ולבוש
אפשר להביא צוות לצילומים, כמובן שהצוות צריך להיות לבוש בסגנון תואם. ניתן אפילו לעשות את הצילומים עם הצוות בכמה סגנונות, סגנון רשמי וסגנון שהוא יומיומי יותר וכל מה שעולה לכם לראש.
שמירה על סטיילינג
חשוב לשמור על אחידות וסגנון המקום/העסק/הצוות/האנשים אותם רוצים לצלם על מנת שהצילומים ייראו מקצועיים ויפים.
עירנות
חשוב לישון טוב לפני הצילומים, להיות עירניים ויפים. עם כמה שפחות סימני עייפות מתחת לעיניים.
איפור
למי שחפץ בכך אפשר לבחור להביא מאפרת שתאפר את המשתתפים בצילומים. אך חשוב להדגיש שהאותנטיות והטבעיות גם כן חשובה לשיקוף האווירה של העסק, לכן, יש להגיד למאפרת מראש שתאפר בסגנון שהוא יומיומי ופשוט.
מיקום
חשוב להבין שאם מצטלמים במקום העסק, אז יש לארגנו בהתאם, אם תרצו בעזרת הצלם ואם תרצו באופן עצמאי. כמו כן, אם אתם בוחרים להגיע אל הצלם לסטודיו, יש להביא מוצרים/בגדים שייראו את רוח העסק, או סגנון מסוים שיוכל לשקף את העסק. יש להדגיש שצילומים בסטודיו של הצלם יכולים לחסוך 100-300 ₪ מצד אחד, אך מנגד, הם דורשים הבאת יותר ציוד שלכם והם פחות משקפים את נראות העסק שיכולה להוות גורם קריטי להצגת העסק.
לסיכום
חשוב לקחת את כל הדברים האלה בחשבון כשבוחרים לעשות צילומי תדמית לעסקים.